La recuperació progressiva de les activitats presencials a l’Aula va endavant i també el retorn de les que, en algun moment hem tingut d’ajornar (Tertúlies properament). Potser perquè ja és una realitat des de fa unes setmanes, cal remarcar les visites culturals que teníem aturades i que hem pogut revitalitzar amb l’organització de diverses visites virtuals, molt ben realitzades i interessantíssimes. La darrera feta al Sincrotró Alba, el passat dimecres 12, va estar veritablement espectacular.

I ja estem posant rumb a finalitzar aquest intens curs, amb l’Acte de Cloenda el proper 27 de maig, que serà presencial, al Trade Center, i del que properament us anirem explicant.

Fem ara la previsió d’activitats pels propers 15 dies.

Dimecres 19 VISITA CULTURAL 11:00 h. en línia
Dijous 20 CONFERÈNCIA 17:30 h. en línia
Dimarts 25 TERTÚLIA 17:30 h. presencial
Dijous 27 CLOENDA CURS 17:30 h. Presencial / en línia
Divendres 28 GRUP DE LECTURA 17:30 h. presencial

I pel que fa a la setmana immediata:

1 – VISITA CULTURAL: MUSEU DALÍ. FIGUERES
Dimecres 19 de maig, a les 11:00 h. (en línia plataforma ZOOM)

És una gran oportunitat aquesta visita del Museu Dalí, especialment pels que ja fa algun temps que no l’hem visitat. Tornar a viure aquell ambient tant especial del museu i apropar-nos novament a l’obra del nostre genial pintor, ens emociona i a la vegada, poder veure algun quadre que la Fundació ha incorporat de nou, encara ho fa més interessant.

2 – CONFERÈNCIA: DE GARCILASO A QUEVEDO. CANON Y TRANSGRESIÓN EN LA POESÍA DEL SIGLO DE ORO.
Sr. GASTON GILABERT. Professor de Filosofia de la UB. Doctor en Estudis Literaris, Culturals i Llicenciat en Dret.
Dijous 20 de maig, a les 17:30 h. (en línia plataforma ZOOM)

Ja feia temps que volíem incloure el tema de referència a les nostres conferències de literatura. Ara ens situarem en l’època literària més brillant de la història, amb autors tant destacats i reconeguts fins avui com: Quevedo, Lope de Vega, Tirso de Molina, Calderón i tants altres.

El nostre conferenciant, és un gran expert en literatura hispànica i de Hispanoamèrica, i també investigador del teatre del Siglo de Oro. Però a banda de la seva labor acadèmica, és un gran dramaturg i autor d’una desena d’obres teatrals.

3 – CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB LA FUNDACIÓ CABANAS. MUSEU CAL GERRER.

L’Aula i la Fundació Cabanas hem signat un acord de col·laboració, per tal de sumar les nostres forces i que les activitats de les dues institucions de Sant Cugat, puguin tenir el suport i la difusió més ampla possible entre els socis i membres d’ambdues entitats. També ens permetrà que, algunes de les activitats de petits grups de socis de l’Aula, puguin realitzar-se a la seu de la Fundació.

Atentament.